Bukan Siapa-siapa

My photo
Kubingkiskan bait bagi mengubat hati yang resah. Seperti melakar di helaian jingga dalam mewarnai perasaan tersimpan. Diiringi melodi berdondang merdu membuai rasa sebak yang terpilu. Lihat paparan dada langit biru, itulah ketenangan impianku. Yang sesekali didatangi gerimis nakal yang menjenguk rebah. Membangkitkan aku dari lena kelam yang tak sudah. Dan aku pelajari detik hitam sebagai langkah mencari diri aku yang sebenar

23 February 2012

BERHENTI MENCINTAI AKU

Ketika mendung menguasai alam
aku masih terkaku membaca coretan ringkasmu
biar tidak berjelar hingga ke helaian kedua
aku cukup mengerti apa maksudmu
walau tidak sekali kau pamerkan kasih sayang yang terbela
tanpa pernah ada pengakuan cinta
suratmu kini kugenggam penuh makna
yang mampu kuucap
berhenti menyintai aku
andai engkau tidak mahu terus dilukai
berhenti menyayangi aku
jika tidak kau akan terus kecewa tanpa penamat

Aku bukan untukmu
tidak layak aku berdiri di sisimu
padamkan kenangan kita bersama
biar yang terlakar dilipat kemas
dan jangan lagi berharap kepulangan

Maaf....aku bukan tercipta untukmu