Bukan Siapa-siapa

My photo
Kubingkiskan bait bagi mengubat hati yang resah. Seperti melakar di helaian jingga dalam mewarnai perasaan tersimpan. Diiringi melodi berdondang merdu membuai rasa sebak yang terpilu. Lihat paparan dada langit biru, itulah ketenangan impianku. Yang sesekali didatangi gerimis nakal yang menjenguk rebah. Membangkitkan aku dari lena kelam yang tak sudah. Dan aku pelajari detik hitam sebagai langkah mencari diri aku yang sebenar

09 November 2011

TINGGAL KENANGAN

Aku berlari semahunya
hingga kakiku merajuk minta berhenti
kupaksa tanpa belas
lalu terjelepok di lantai
sakit...
saat kuangkat muka
kau hulurkan tangan
dengan mesra memapah aku bangun
terkedu malu, aku membatukan diri
"sakit?, are u okey?"
ungkapan pertama yang kudengar darimu
"terima kasih, sakit...sikit...saya ok"
dengan gagap aku menjawab
hati menggerutu, menyalahkan diri sendiri.

Tinggal kenangan
biar terus kekal di benak hati