Bukan Siapa-siapa

My photo
Kubingkiskan bait bagi mengubat hati yang resah. Seperti melakar di helaian jingga dalam mewarnai perasaan tersimpan. Diiringi melodi berdondang merdu membuai rasa sebak yang terpilu. Lihat paparan dada langit biru, itulah ketenangan impianku. Yang sesekali didatangi gerimis nakal yang menjenguk rebah. Membangkitkan aku dari lena kelam yang tak sudah. Dan aku pelajari detik hitam sebagai langkah mencari diri aku yang sebenar

08 December 2011

JUSME PETER

PUISI AKROSTIK

buat yang bernama Jusme Peter..

Jauh kuseru namamu berhari-hari
Untuk mengikat kasih yang berbagi
Setahun berlalu sepiku tak pernah pergi
Mengingatimu dalam detik yang aku jejaki
Entah mengapa cinta kamu begitu menguasai.

Puas kujadikan benci untuk melupakan
Elergi dengan suaramu yang sering terngia di lewat aku sendiri
Terhenti nafasku tiap kali kau hadir dalam bayang malam yang sepi
Esok antara kita tak pernah pasti
Rajuk hatiku minta kau ubati.