Bukan Siapa-siapa

My photo
Kubingkiskan bait bagi mengubat hati yang resah. Seperti melakar di helaian jingga dalam mewarnai perasaan tersimpan. Diiringi melodi berdondang merdu membuai rasa sebak yang terpilu. Lihat paparan dada langit biru, itulah ketenangan impianku. Yang sesekali didatangi gerimis nakal yang menjenguk rebah. Membangkitkan aku dari lena kelam yang tak sudah. Dan aku pelajari detik hitam sebagai langkah mencari diri aku yang sebenar

26 December 2011

TERSENTUH TANPA SEDAR

Diam bersahaja
dengan muka selamba
tanpa banyak bicara
aku tak peduli mereka
aku pikir aku perkasa
mampu tak peduli mereka
konon sempurna
huh!
bohong pada hati
mana mungkin aku tak apa-apa
mustahil aku tak rasa apa-apa
jauh dari sudut hati
pedih bila tak disapa
bagai dihiris bila senyum tanpa makna
sepertinya aku tak layak miliki ruang dengan mereka
mengapa?
apakah tiada noktah untuk mula berdamai
hingga kamu pinngir aku seorang
tahniah,
kamu menang!
aku akui aku nangis dalam diam
aku akui aku rasa keseorangan
aku akui aku hidup kosong tanpa kalian
sungguh terseksa
tanpa sedar aku punya kehidupan tanpa 'kehidupan' sebenar