Bukan Siapa-siapa

My photo
Kubingkiskan bait bagi mengubat hati yang resah. Seperti melakar di helaian jingga dalam mewarnai perasaan tersimpan. Diiringi melodi berdondang merdu membuai rasa sebak yang terpilu. Lihat paparan dada langit biru, itulah ketenangan impianku. Yang sesekali didatangi gerimis nakal yang menjenguk rebah. Membangkitkan aku dari lena kelam yang tak sudah. Dan aku pelajari detik hitam sebagai langkah mencari diri aku yang sebenar

30 October 2011

MASIH


Bila malam berganti
seringku dengar suaramu
seperti berbisik kata-kata rindu
hingga hilang lena
kesiangan aku termanggu
membilang hari kapan kita bertemu lagi.

Semakin lemah bila kurenung potretmu
senyum yang terukir masih segar
seperti semalam kita duduk bersama.

Mungkinkah hanya aku rasakan
atau engkau turut merasakan
tak mahu kufikir
biarlah hanya hati kita yang tahu.