Bukan Siapa-siapa

My photo
Kubingkiskan bait bagi mengubat hati yang resah. Seperti melakar di helaian jingga dalam mewarnai perasaan tersimpan. Diiringi melodi berdondang merdu membuai rasa sebak yang terpilu. Lihat paparan dada langit biru, itulah ketenangan impianku. Yang sesekali didatangi gerimis nakal yang menjenguk rebah. Membangkitkan aku dari lena kelam yang tak sudah. Dan aku pelajari detik hitam sebagai langkah mencari diri aku yang sebenar

07 December 2010

Sepi

Sepi
 Berlabuh sang malam menyepikan diri
Tiada bintang bila dicari
Hadirnya nanti tidak disedari
Hanya malam yang kutemui
Terasa kelam hatiku ini
Jauh di sudut menjerit sendiri
Mengapa sepi datang lagi
Aku benci perasaan ini

Pegilah sepi tinggalkan aku sendiri
Tidakku mahu engkau kembali
Apa yang kuperlu bukan kau di sisi
Sinar harapan yang sedangku nanti
Akanku temui sinar yang kucari
Biar masa berlalu pergi
Hadirnya nanti memberi erti

Wahai sinar dengarkan suaraku
Memanggil manggil sayu namamu
Kembalilah dikau segera kepadaku
Menjadi teman setia di sisiku
Berjanjilah dikau kan menemuiku
Walau apapun yang telah berlaku
Genggam erat tanganku tiap waktu
Jangan pernah lepaskan jemariku
Dakaplah diriku agar tidak jauh darimu

Sinar yang kunanti pasti kembali
Aku yakin dengan janji manis yang ditaburi

Sepi..tinggalkan aku...

02.12.2010 : 8.45 pm
comic_comot