Bukan Siapa-siapa

My photo
Kubingkiskan bait bagi mengubat hati yang resah. Seperti melakar di helaian jingga dalam mewarnai perasaan tersimpan. Diiringi melodi berdondang merdu membuai rasa sebak yang terpilu. Lihat paparan dada langit biru, itulah ketenangan impianku. Yang sesekali didatangi gerimis nakal yang menjenguk rebah. Membangkitkan aku dari lena kelam yang tak sudah. Dan aku pelajari detik hitam sebagai langkah mencari diri aku yang sebenar

05 August 2011

BERBICARA DENGAN AKU

wahai hati yang ada dalam diriku
berhentilah kamu berharap pada suatu yang tak pasti
jangan lagi dikenang menyeksa diri
kerna..kau akan dilukai sekali lagi
cukuplah apa yang telah dikau lalui
aku menjadi sebak tiap kali mengingati

wahai jantung yang ada dalam diriku
berdenyutlah kamu selagi mampu
bersahajalah kamu meniti masa yang terus berlalu
nanti...sampai saat kau dihentikan
tiada apa lagi yang tinggal
berdeguplah dengan tenang tanpa sendu
biar kita saling bahagia walau belum tentu