Bukan Siapa-siapa

My photo
Kubingkiskan bait bagi mengubat hati yang resah. Seperti melakar di helaian jingga dalam mewarnai perasaan tersimpan. Diiringi melodi berdondang merdu membuai rasa sebak yang terpilu. Lihat paparan dada langit biru, itulah ketenangan impianku. Yang sesekali didatangi gerimis nakal yang menjenguk rebah. Membangkitkan aku dari lena kelam yang tak sudah. Dan aku pelajari detik hitam sebagai langkah mencari diri aku yang sebenar

03 August 2011

ZAMAN YANG BERUBAH

Pengertian
mana mungkin aku tidak akan berubah
sedangkan lautan ada pasang surutnya
lihat dedaun turut akan kekeringan
awan biru akan terus berarak dan terkadang menjadi kelabu lalu hujan bercucuran
apa kamu yakin, kamu tidak sekali akan berubah?
seperti tulisan yang tersedia di helaian semalam
atau seperti gula yang manisnya tidak sekali menjadi masam

Mengertilah
aku sememangnya aku, yang sama seperti dulu
tapi ada sesuatu yang kau perlu tahu
hatiku...ya, hatiku
isinya sedikit berubah
ada kasih yang bertambah
ada rindu yang terpendam
ada dendam yang membenci
ada sayang yang saling tumpah bertempiaran

Dan aku...yakin akan perasaanku
yang akan selalu menghayati tiap perasaan itu