Bukan Siapa-siapa

My photo
Kubingkiskan bait bagi mengubat hati yang resah. Seperti melakar di helaian jingga dalam mewarnai perasaan tersimpan. Diiringi melodi berdondang merdu membuai rasa sebak yang terpilu. Lihat paparan dada langit biru, itulah ketenangan impianku. Yang sesekali didatangi gerimis nakal yang menjenguk rebah. Membangkitkan aku dari lena kelam yang tak sudah. Dan aku pelajari detik hitam sebagai langkah mencari diri aku yang sebenar

17 August 2011

KASIHKU KERUH

kasih
nun di sana dikau sendirian
entah apa khabarmu, kian lama tidak kudengar
ramadhan hampir berlalu
dikau masih tidak kelihatan
apa sungguh dikau akan berdiam terus
tidak langsung ingin menjenguk aku di sini?
terhitung detik bila kita akan bertemu
sedang aku tak pasti apakah ia bernama rindu
sungguh benci akan perasaan ini
yang asyik ternanti tidak pasti
nanti..
jangan tunding jari menyalahkan aku
andai salammu tidak kusambut dengan tulus
kerna penat telah lama ada dalam diriku
lantas aku ingin berlalu
pergi jauh bawa cebisan sebagai kenangan yang tak terpadam