Bukan Siapa-siapa

My photo
Kubingkiskan bait bagi mengubat hati yang resah. Seperti melakar di helaian jingga dalam mewarnai perasaan tersimpan. Diiringi melodi berdondang merdu membuai rasa sebak yang terpilu. Lihat paparan dada langit biru, itulah ketenangan impianku. Yang sesekali didatangi gerimis nakal yang menjenguk rebah. Membangkitkan aku dari lena kelam yang tak sudah. Dan aku pelajari detik hitam sebagai langkah mencari diri aku yang sebenar

01 June 2011

SAAT KAU MELANGKAH

kau datangi aku tika aku kesepian
menghulur tangan meniti perjalanan
dalam asyik seiring dengan langkahmu
aku lupa tentang kesunyian
yang kutahu aku tidak lagi sendirian
cepat benar masa berlalu
mencemburui detik bahagia yang aku miliki
hari yang dilewati tidak cerah selalu
sesekali mendung berarak menyapa
yang mengkhabarkan tentang cemburumu
engkau melatah, menghambur kata kasar
tidak ingin mendengar sebarang penjelasan
hingga buat aku buntu di tengah persimpangan
mengapa?
mudah sungguh perpisahan yang dikau pinta
seperti baru semalam kita berkongsi bahagia
betapa pedih hati merasa
kau buat hatiku cukup derita
sayang,
sejak dulu hingga sekarang
kasihku tidak berubah untukmu
biar kapan pun
cintaku masih tertera untukmu