Bukan Siapa-siapa

My photo
Kubingkiskan bait bagi mengubat hati yang resah. Seperti melakar di helaian jingga dalam mewarnai perasaan tersimpan. Diiringi melodi berdondang merdu membuai rasa sebak yang terpilu. Lihat paparan dada langit biru, itulah ketenangan impianku. Yang sesekali didatangi gerimis nakal yang menjenguk rebah. Membangkitkan aku dari lena kelam yang tak sudah. Dan aku pelajari detik hitam sebagai langkah mencari diri aku yang sebenar

11 June 2011

SALAHKAN AKU JIKA TERJADI

tahukah kamu saat ini
hatiku resah yang tidak tertanggung lagi
berhadapan seperti yang bukan dalam bayangan
kekeliruan makin menjadi saat pertemuan
gembira yang berselindung duka
dalam tawa yang punya air mata
bahagia yang tidak ketahuan puncaknya

tahukah kamu detik ini
bila pelbagai soalan ditanyakan tidak pernah berhenti
seakan aku lupa akan kamu yang kejauhan sana
sedang aku, kegelisahan mengira detik yang kembali
apa kesudahan nanti, aku masih peduli untuk mengerti
yang tidak sesaat berhenti mengingat tiap apa yang pernah dijanji

percayalah,
bila saat taliku tersimpul kembali
ia bukanlah rancangan ketika aku melangkah pergi semalam
terjadi kerana sisa kasih yang masih berbaki
yang aku sendiri tidak pasti ia masih mampu bertaut lagi
menjadikan aku rasa sesal yang tidak mampu untuk aku bicarakan
hingga aku berdiam di atas garisan pertengahan

percayalah,
andai itu yang terjadi,
pastinya akan aku akui
dan buat dikau yang terluka atas apa yang terjadi, maafkanlah diri ini
sungguh, akan aku akuinya nanti
dan aku sendiri yang akan menjauhi, kamu yang telahku lukai

pergi yang tak pasti.....kembali yang meninggalkan janji