Bukan Siapa-siapa

My photo
Kubingkiskan bait bagi mengubat hati yang resah. Seperti melakar di helaian jingga dalam mewarnai perasaan tersimpan. Diiringi melodi berdondang merdu membuai rasa sebak yang terpilu. Lihat paparan dada langit biru, itulah ketenangan impianku. Yang sesekali didatangi gerimis nakal yang menjenguk rebah. Membangkitkan aku dari lena kelam yang tak sudah. Dan aku pelajari detik hitam sebagai langkah mencari diri aku yang sebenar

06 May 2011

BUKAN AKU

tiada yang indah melainkan ciptaan yang ESA
raut tersenyum manis anugerah dari DIA
aku hanya insan biasa yang tidak punya apa
namun bersyukur dengan nikmat kurniaan-NYA
teman,
jangan diharap pada yang tidak pasti
carikan pengganti sebelum hatimu terus dilukai
tidaklah layak untukku dirindui
kerna hatiku telah terkunci mati
maafkan diriku ini
hanya sebak mengenang memori
yang tidak akanku lupa sakit mencintai
yang kini hanya tinggal sekeping hati
kosong dalamnya tidak berisi
sampai kapan aku sendiri tidak pasti
dan tidak lagiku mahu peduli
kubiarkan cintaku beku bersama hari yang kulewati