Bukan Siapa-siapa

My photo
Kubingkiskan bait bagi mengubat hati yang resah. Seperti melakar di helaian jingga dalam mewarnai perasaan tersimpan. Diiringi melodi berdondang merdu membuai rasa sebak yang terpilu. Lihat paparan dada langit biru, itulah ketenangan impianku. Yang sesekali didatangi gerimis nakal yang menjenguk rebah. Membangkitkan aku dari lena kelam yang tak sudah. Dan aku pelajari detik hitam sebagai langkah mencari diri aku yang sebenar

06 May 2011

SELAMAT HARI IBU

~ ♥
SELAMAT HARI IBU
buat semua yang bergelar ibu....

Ibu
Dikaulah segalanya
Teman yang tidak pernah berpaling
Walau apa keadaan yangku hadapi
Dikau tidak pernah sekali melangkah pergi
Tidak pernah sekali kau biar aku terkapai sendirian
Kemas jemariku digenggam
Erat pelukanmu menghangatkan
Hingga berlalu kesedihan yang telahku rasakan

Ketika aku merundum sedih
Kaulah yang memberi ubat kepada duka laraku
Menghakis perasaan yang melunturkan semangatku
Hingga terleka aku seketika
Tanpa mengeluh kau terus setia menenangkan
Lantas kesedihanku berlalu tanpa berpanjangan

Ketika aku gembira
dari jauh kau hanya merenung
Tidak sekali kau minta pembalasan
Hanya senyummu berpanjangan
Hingga terkadang aku lupa dan alpa
Mengucapkan terima kasih padamu
Kerana dirimu tidak pernah jemu berada di sisiku

Pabila gelisah menyelubungi jiwaku
Engkau masih bersamaku
Menolong menyelesaikan masalah yang sering mengusutkan
Perjalanan hidupku menjadi cukup sempurna ada kamu
Tiap bebelanmu adalah tanda sayangmu yang tidak berbelah bagi
Leteran berhari tanda kasihmu yang tidak pernah putus
Kerana kamu, ibuku….aku masih di sini meniti hari

Ibu
Selagi hayat dikandung badan
Aku akan sentiasa mendampingimu
Membelai dan menjagamu hingga ke hari tua
Aku tahu kasih sayang yang kucurahkan kepadamu
Tak setanding kasih sayang ibu kepada anaknya
Namun, terimalah keikhklasanku
Untuk selalu menyayangi dirimu tanpa had waktu

Ibu, kaulah ratu hatiku
selalu dan selamanya

salam sayang dari anakandamu