Bukan Siapa-siapa

My photo
Kubingkiskan bait bagi mengubat hati yang resah. Seperti melakar di helaian jingga dalam mewarnai perasaan tersimpan. Diiringi melodi berdondang merdu membuai rasa sebak yang terpilu. Lihat paparan dada langit biru, itulah ketenangan impianku. Yang sesekali didatangi gerimis nakal yang menjenguk rebah. Membangkitkan aku dari lena kelam yang tak sudah. Dan aku pelajari detik hitam sebagai langkah mencari diri aku yang sebenar

27 April 2011

AKU INSAN BIASA

mengapa aku
dalam berjuta yang lain
aku dalam hatimu
sedangkan kita tidak pernah bertemu
tanpa jemu dikau merindu
dari kejauhan memandang
dikau menyimpan rasa sayang
hanya engkau yang tahu

maafkan diriku
dalam perasaan tidak mampu untuk menipu
telah tertutup ruang kasihku
tersedia beku cinta di hati ini
rinduku hanya buat dia
biarpun hanya tinggal kepingan kecil
telah tersemat sejak dulu

siapalah aku
hanya insan kerdil seperti yang lain
lebih yang tiada
kurang yang banyak
sering terleka
yang hatinya penuh duka cinta
bersama karat rindu yang terbiasa
hingga aku lupa erti bahagia