Bukan Siapa-siapa

My photo
Kubingkiskan bait bagi mengubat hati yang resah. Seperti melakar di helaian jingga dalam mewarnai perasaan tersimpan. Diiringi melodi berdondang merdu membuai rasa sebak yang terpilu. Lihat paparan dada langit biru, itulah ketenangan impianku. Yang sesekali didatangi gerimis nakal yang menjenguk rebah. Membangkitkan aku dari lena kelam yang tak sudah. Dan aku pelajari detik hitam sebagai langkah mencari diri aku yang sebenar

04 April 2011

katamu teman

katamu kelmarin
dikau keseorangan
melalui batasan kehidupan
penuh kekosongan
sering sendirian
bertemankan bebayang sendiri
mengeluh panjang berhari
menangisi kesunyian yang dirasai

teman,
jangan lagi dikau bersedih
adanya aku di sini
ingin berdiri di sisimu
mengisi masa terluang bersama kamu
agar tiada sepi buat kamu

teman,
mari duduk di sisiku
kita kongsi cerita
kita kongsi masa

teman,
aku tidak sesempurna yang dikau lihat
ada juga punya kekurangan seperti insan lain
cuma ia tidak kelihatan
mungkin tidak disedari
sesungguhnya kita manusia biasa
ada kelebihan dan kekurangan yang telah disuratkan
terimalah seadanya
dan jangan pernah kau ungkitkan ia