Bukan Siapa-siapa

My photo
Kubingkiskan bait bagi mengubat hati yang resah. Seperti melakar di helaian jingga dalam mewarnai perasaan tersimpan. Diiringi melodi berdondang merdu membuai rasa sebak yang terpilu. Lihat paparan dada langit biru, itulah ketenangan impianku. Yang sesekali didatangi gerimis nakal yang menjenguk rebah. Membangkitkan aku dari lena kelam yang tak sudah. Dan aku pelajari detik hitam sebagai langkah mencari diri aku yang sebenar

08 April 2011

semalam yang resah

Hari yang meresahkan
Diriku penuh dengan rasa bersalah
Telahku ungkap apa yang terbuku
Terlahku kisahkan apa yang perlu

Semalam yang lewat
Kita bicara penuh sendu
Bertemankan deraian air mata
Berpeluk dalam bayangan khayalan

Kekesalan itu amatku rasa
Dari kejauhan kau mendengar
Bersama tangisan aku meluah
Hingga buat hatimu terluka

Maafkan diri ini sayang
Mana mungkin hilang kasihku untukmu
Cuma ia tidak lagi seteguh dulu
Seperti yang telah kuberitahu padamu

Maafkan aku