Bukan Siapa-siapa

My photo
Kubingkiskan bait bagi mengubat hati yang resah. Seperti melakar di helaian jingga dalam mewarnai perasaan tersimpan. Diiringi melodi berdondang merdu membuai rasa sebak yang terpilu. Lihat paparan dada langit biru, itulah ketenangan impianku. Yang sesekali didatangi gerimis nakal yang menjenguk rebah. Membangkitkan aku dari lena kelam yang tak sudah. Dan aku pelajari detik hitam sebagai langkah mencari diri aku yang sebenar

19 September 2011

BENTENG RESAH

terpukul aku dek keresahan
yang baluti tiap tenangku dalam hiba
berkurung dalam duka yang tercipta
hingga aku jauh dari mereka
hati berbisik memanggil manja
tidak terdengar melainkan rajuk berpanjangan
langkah bermula saat kepergian
entah kapan akan pulang menjenguk
selagi tenang tidak kekal
pasti berdiam kawan sepermainan
nantikan....
hanya dari kejauhan aku mengintai
berbenteng duka yang dikau tinggalkan