Bukan Siapa-siapa

My photo
Kubingkiskan bait bagi mengubat hati yang resah. Seperti melakar di helaian jingga dalam mewarnai perasaan tersimpan. Diiringi melodi berdondang merdu membuai rasa sebak yang terpilu. Lihat paparan dada langit biru, itulah ketenangan impianku. Yang sesekali didatangi gerimis nakal yang menjenguk rebah. Membangkitkan aku dari lena kelam yang tak sudah. Dan aku pelajari detik hitam sebagai langkah mencari diri aku yang sebenar

14 September 2011

KAMU SUDI ?

teman,
sudikah kamu meyambut tanganku saat aku hampir tertewas
dikerumuni malang yang tiada penghujung
menghangatkan semula hari yang mendung
berbisik semangat jangan terus merundum
berteriak sokong tanpa henti hingga aku bangun
dan segera papah jika aku hampir tersungkur
apa kamu sudi?
menjadi temanku hingga ke penghujung
tidak perpaling saat aku memerlukan
tidak melangkah bila aku dekati
dan tidak pergi jauh dariku nanti