Bukan Siapa-siapa

My photo
Kubingkiskan bait bagi mengubat hati yang resah. Seperti melakar di helaian jingga dalam mewarnai perasaan tersimpan. Diiringi melodi berdondang merdu membuai rasa sebak yang terpilu. Lihat paparan dada langit biru, itulah ketenangan impianku. Yang sesekali didatangi gerimis nakal yang menjenguk rebah. Membangkitkan aku dari lena kelam yang tak sudah. Dan aku pelajari detik hitam sebagai langkah mencari diri aku yang sebenar

05 September 2011

TERSIMPAN JAUH

aku tak bisa membenci kamu
walau di dalam tersedia dendam lalu
yang aku mampu, berdiam dan cuba lupai apa lakumu terhadapku
tahukah...betapa sakit hati ini, betapa pedih jiwa ini
dikau yang aku percayai, khianati tanpa aku sedari
hingga kubawa diri jauh memencil
ketahuilah...aku gengam peristiwa ini
kusimpan kemas penuh erti
dan pasti, aku tak akan benarkan ia berulang lagi