Bukan Siapa-siapa

My photo
Kubingkiskan bait bagi mengubat hati yang resah. Seperti melakar di helaian jingga dalam mewarnai perasaan tersimpan. Diiringi melodi berdondang merdu membuai rasa sebak yang terpilu. Lihat paparan dada langit biru, itulah ketenangan impianku. Yang sesekali didatangi gerimis nakal yang menjenguk rebah. Membangkitkan aku dari lena kelam yang tak sudah. Dan aku pelajari detik hitam sebagai langkah mencari diri aku yang sebenar

19 September 2011

PUISI

aku hanya ingin menulis puisi
bercerita tentang hati
yang terkadang bisa buat aku berillusi
seperti malamnya aku berkejar sana sini
di lautan aku berlari sejauh mungkin
dan di dada langit aku berbaring di awan membiru
dengan menulis puisi
jemariku seakan menari
lancar seiring gerakan bibir tika menulis
dengan harapan puisiku menambat hati
sekadar buat penggemar pembaca puisi