Bukan Siapa-siapa

My photo
Kubingkiskan bait bagi mengubat hati yang resah. Seperti melakar di helaian jingga dalam mewarnai perasaan tersimpan. Diiringi melodi berdondang merdu membuai rasa sebak yang terpilu. Lihat paparan dada langit biru, itulah ketenangan impianku. Yang sesekali didatangi gerimis nakal yang menjenguk rebah. Membangkitkan aku dari lena kelam yang tak sudah. Dan aku pelajari detik hitam sebagai langkah mencari diri aku yang sebenar

06 September 2011

MAAFKAN AKU, IBU

ibu
kapan kita bertemu lagi
hatiku mula merindui kamu
sedang aku dalam resah tak berpenghujung
sore kelmarin aku bermimpi
kucium mesra di dahimu penuh lembut
perlahan dikau dakap erat tubuhku
yang perlahan berjurai airmata kasih


ibu
sungguh aku sayang sama kamu
tidak terlintas menyakiti hatimu
bingkisan pudar semalam bingitkan hatiku
lalu, aku pergi jauh seketika darimu
walhal ia bukan kerelaanku
tahukah dikau resah selalu mengingat akan dirimu
sungguh aku kaku...kau dalam mencari diriku


ibu
nantikan selalu kepulanganku
biar aku bertenang mencari hamparan selesa dahulu
inginku susun papan catur biar tidak berterabur lagi
ada waktu dan ketika nanti, selesai segalanya
aku pasti ketemu denganmu lagi
maafkan anakmu...
sakit semalam, masih berbekas di hati

tiap saat, kasihku tidak pudar buatmu
selalu dan akan selalu menyayangi kamu, ibuku