Bukan Siapa-siapa

My photo
Kubingkiskan bait bagi mengubat hati yang resah. Seperti melakar di helaian jingga dalam mewarnai perasaan tersimpan. Diiringi melodi berdondang merdu membuai rasa sebak yang terpilu. Lihat paparan dada langit biru, itulah ketenangan impianku. Yang sesekali didatangi gerimis nakal yang menjenguk rebah. Membangkitkan aku dari lena kelam yang tak sudah. Dan aku pelajari detik hitam sebagai langkah mencari diri aku yang sebenar

19 September 2011

LUKA YANG TERCALAR

sakit yang ditinggalkan
masih berbekas tebal terasa pedih
biar berguni kugendong ketawa berpanjangan
tak lekang walau digilap bahagia yang mendatang
sesekali pilu merajai hati
yang buat senduku tak pernah berpaling
acapkali kugenggam kemas memori semalam
dengan niat untuk remukkan
tidak sedetik mampu dilupakan
semakin kuat amarah menguasi
kerna itu...aku pilih untuk tidak kembali
aku masih pilih untuk berdiam lagi