Bukan Siapa-siapa

My photo
Kubingkiskan bait bagi mengubat hati yang resah. Seperti melakar di helaian jingga dalam mewarnai perasaan tersimpan. Diiringi melodi berdondang merdu membuai rasa sebak yang terpilu. Lihat paparan dada langit biru, itulah ketenangan impianku. Yang sesekali didatangi gerimis nakal yang menjenguk rebah. Membangkitkan aku dari lena kelam yang tak sudah. Dan aku pelajari detik hitam sebagai langkah mencari diri aku yang sebenar

30 September 2011

DENDANGAN KAMU

Sayup kudengar melodi yang dimainkan
seperti memanggil untuk aku duduk bersimpuh menghayati
bait yang cukup memukau hati
dalam tak sedar langkahku terhenti saat ini.

Dalam hening semalam
masih terngia bisikan nadamu
yang tak pernah putus memberi semangat hidup
untuk aku tidak mengenal erti putus harap.

Biar siapa kamu saat ini
di alam maya yang jelas kulihat rupa
terpanggil untuk bercerita apa adanya
hingga aku lupa sepi yang merayap tak berhenti.