Bukan Siapa-siapa

My photo
Kubingkiskan bait bagi mengubat hati yang resah. Seperti melakar di helaian jingga dalam mewarnai perasaan tersimpan. Diiringi melodi berdondang merdu membuai rasa sebak yang terpilu. Lihat paparan dada langit biru, itulah ketenangan impianku. Yang sesekali didatangi gerimis nakal yang menjenguk rebah. Membangkitkan aku dari lena kelam yang tak sudah. Dan aku pelajari detik hitam sebagai langkah mencari diri aku yang sebenar

08 February 2011

aku sebagai teman


andai ada antara kita yang terjatuh
akan aku pimpin tangannya segera
biar kurang kesakitan yang ada
agar tidak terus terluka

andai ada antara kita yang kecewa
akan aku hiburkan dengan tawa ceria
biar bergema bahagia di tiap sudut yang ada
agar terhapus kecewa yang tersedia

andai ada antara kita yang bersedih
akan aku dakap erat dengan penuh kasih
biar berkurang sendu yang ada
agar terbantut airmata yang ingin mengalir

andai ada antara kita yang putus cinta
akan aku jadi peneman yang setia
biar tiada kesepian yang dirasa
agar terubat rindu yang melanda