Bukan Siapa-siapa

My photo
Kubingkiskan bait bagi mengubat hati yang resah. Seperti melakar di helaian jingga dalam mewarnai perasaan tersimpan. Diiringi melodi berdondang merdu membuai rasa sebak yang terpilu. Lihat paparan dada langit biru, itulah ketenangan impianku. Yang sesekali didatangi gerimis nakal yang menjenguk rebah. Membangkitkan aku dari lena kelam yang tak sudah. Dan aku pelajari detik hitam sebagai langkah mencari diri aku yang sebenar

04 February 2011

penantian yang sia-sia

gelap
tanpa sebarang cahaya
aku meraba mencari lilin
mengharap sedikit sinar
kupeluk erat patung kesayangan
biar kurang takut dalam diri
kujengkuk ke jendela
mengharap seseorang pulang
dakap erat tubuh yang dingin
redupkan hati yang kekalutan dek gelita
tapi
hingga terlelap aku menunggu
tidak seorang pun yang datang
aku masih sendiri dilewat pagi
ditemani cahaya lilin yang hampir padam
hati merintih memohon simpati
kesal kerana tiada yang mendengar
aku menangis sendiri
mengharap siang pagi segera datang
ternyata penantian sia-sia

04.02.2011 : 11.55 pm
comic_comot