Bukan Siapa-siapa

My photo
Kubingkiskan bait bagi mengubat hati yang resah. Seperti melakar di helaian jingga dalam mewarnai perasaan tersimpan. Diiringi melodi berdondang merdu membuai rasa sebak yang terpilu. Lihat paparan dada langit biru, itulah ketenangan impianku. Yang sesekali didatangi gerimis nakal yang menjenguk rebah. Membangkitkan aku dari lena kelam yang tak sudah. Dan aku pelajari detik hitam sebagai langkah mencari diri aku yang sebenar

21 February 2011

kamu

kamu
dalam diam memerhati
punya niat tersembunyi
salam dihulur penuh erti
bersama hasrat yang tidak diketahui
terkedu aku
menerima teman seperti kamu
khianati keikhlasan
berdongak jauh mengharap sesuatu
buat aku menjauhkan diri

kamu

belum cukup dikenali
tidak layak menyimpan rasa
jangan cemari persahabatan tersedia
tiada tempat untuk kasih yang bersisa
cukup sudah ruang dipenuhi
bukan sombong atau bangga diri
kenyataan yang pasti
kebenaran yang hakiki
kita tidak mungkin bersama

✿ ~