Bukan Siapa-siapa

My photo
Kubingkiskan bait bagi mengubat hati yang resah. Seperti melakar di helaian jingga dalam mewarnai perasaan tersimpan. Diiringi melodi berdondang merdu membuai rasa sebak yang terpilu. Lihat paparan dada langit biru, itulah ketenangan impianku. Yang sesekali didatangi gerimis nakal yang menjenguk rebah. Membangkitkan aku dari lena kelam yang tak sudah. Dan aku pelajari detik hitam sebagai langkah mencari diri aku yang sebenar

22 February 2011

Izinkan aku

sudut itu
bersahaja engkau biarkan
samar-samar kelam
kabut yang tidak terurus
mengapa demikian?
apa ruang itu tidak layak punya cahaya?
katamu, biarkan
tiada apa yang istimewa
hanya mengundang derita
kenangan yang sukar dilupa
aku mengerti
kerna dulu, di sudut sana
kau sering bercanda dengan dia
dan di sudut sana juga
kamu sering habiskan masa berdua
kini
dia telah tiada
hanya deraian airmata berteman
tanpa sebarang khabar kau ditinggalkan
dibiar tanpa pesanan
aku simpati
ingin sekali aku ubati lukamu yang ada
mampukah aku?
sudikah engkau beri peluang itu?
percayalah
aku pasti berusaha untuk bahagiakan dikau
hilangkah segala deritay ang engkau alami
dan pasti juga
aku kembalikan keceriaan di wajah yang kusam itu
izinkan aku...

✿ ~ comic_comot