Bukan Siapa-siapa

My photo
Kubingkiskan bait bagi mengubat hati yang resah. Seperti melakar di helaian jingga dalam mewarnai perasaan tersimpan. Diiringi melodi berdondang merdu membuai rasa sebak yang terpilu. Lihat paparan dada langit biru, itulah ketenangan impianku. Yang sesekali didatangi gerimis nakal yang menjenguk rebah. Membangkitkan aku dari lena kelam yang tak sudah. Dan aku pelajari detik hitam sebagai langkah mencari diri aku yang sebenar

22 February 2011

aku yang berdikari

masa kian berlalu
tiada lagi kisah kau dan aku
terhenti seketika tanpa nokhtah
kau masih di sana
dan aku masih keliru

jauh berjuta batu
kenangan menguis pilu
hampir setahun berlalu
masih di takuk menghitung waktu

hati merundum mengingat kembali
aku di penjara seorang diri
tanpa bekalan diberi
terpesok aku di sudut yang sepi

kau tidak rasai seperti yang aku alami
kau tidak mengerti akan apa yang aku lalui
kau tidak mengendah akan apa yang aku jalani
kau biarkan aku terkapai sendiri berhari-hari

jangan lagi peduli akan aku hari ini
telahku bertekad untuk terus menyendiri
jangan lagi jejaki langkahku esok hari
biarkan aku mencari ketenangan sendiri

✿ ~ aku mampu berdikari