Bukan Siapa-siapa

My photo
Kubingkiskan bait bagi mengubat hati yang resah. Seperti melakar di helaian jingga dalam mewarnai perasaan tersimpan. Diiringi melodi berdondang merdu membuai rasa sebak yang terpilu. Lihat paparan dada langit biru, itulah ketenangan impianku. Yang sesekali didatangi gerimis nakal yang menjenguk rebah. Membangkitkan aku dari lena kelam yang tak sudah. Dan aku pelajari detik hitam sebagai langkah mencari diri aku yang sebenar

08 February 2011

bayangan dalam mimpi

malam kelmarin aku bermimpi
didatangi seorang yang tidak di kenali
raut wajah suram tidak berseri
bila kucuba hampiri makin jauh dia pergi
telah kupanggil berkali-kali
tapi dia tidak peduli
aku cuba amati wajah tadi
aku cuba selami kotak memori
aku masih tercari-cari
siapakah yang begitu misteri
perlahan kaki melangkah hampiri lagi
kali ini dia tidak sedari
dengan perlahan lagi
aku menepuk dia di bahu kiri
segera dia menoleh ratapi wajahku yang pucat lesi
rupanya....dia bayang aku ketika sepi
yang suram tanpa teman di sisi
sadisnya wajahku tika itu
langsung tidak berseri
berbeza dengan saat ini
aku semakin segar dan berani
yakin dan berseri-seri
dan aku akan terus begini
lewati hari-hari bak bunga kembang mewangi
ya, semestinya...

08.02.2011 : 08.01
comic_comot