Bukan Siapa-siapa

My photo
Kubingkiskan bait bagi mengubat hati yang resah. Seperti melakar di helaian jingga dalam mewarnai perasaan tersimpan. Diiringi melodi berdondang merdu membuai rasa sebak yang terpilu. Lihat paparan dada langit biru, itulah ketenangan impianku. Yang sesekali didatangi gerimis nakal yang menjenguk rebah. Membangkitkan aku dari lena kelam yang tak sudah. Dan aku pelajari detik hitam sebagai langkah mencari diri aku yang sebenar

26 February 2011

jangan lagi sendirian

dari jauh kau sendirian
duduk termanggu merenung sayu
perlahan aku hampiri
kududuk di sebelahmu
kau berdiam
tidak menyahut sapaan
kutenung wajahmu dalam-dalam
dari sepasang mata itu jelas kau keletihan
kepenatan menanggung rindu yang keberatan
tidak perlu ungkapan
mengerti aku dalam bisumu
kasihan pada engkau
sendirian meratap kesunyian
izinkan aku menemanimu
ingin sekali kupimpin tanganmu
biar turut merasai kepiliuan yang dirasa
inginku balut luka segera
sebelum bernanah menjadi kudis
izinkan aku
benarkan aku berada di sisimu

♥ ~ kunantikan jawapan darimu