Bukan Siapa-siapa

My photo
Kubingkiskan bait bagi mengubat hati yang resah. Seperti melakar di helaian jingga dalam mewarnai perasaan tersimpan. Diiringi melodi berdondang merdu membuai rasa sebak yang terpilu. Lihat paparan dada langit biru, itulah ketenangan impianku. Yang sesekali didatangi gerimis nakal yang menjenguk rebah. Membangkitkan aku dari lena kelam yang tak sudah. Dan aku pelajari detik hitam sebagai langkah mencari diri aku yang sebenar

28 February 2011

laluan itu

lewat semalam
bicara kita tanpa bersua
imbas kembali kenangan lama
rindu hadir menitiskan airmata
terkenang dari kejauhan
pilu yang tidak tergambar
sendirian lewati malam kesiangan

lantas
berfikir aku lewat pagi ini
merewang jauh renungan tanpa batas
jauh tanpa arah
sendiri tidak pasti
kekeliruan yang menjadi-jadi
hingga kalut aku sendirian

mungkinkah aku keliru
mungkinkah aku berbelas
simpati yang tidak terucap
kasih yang telah berbagi
harapan yang kusandang
erat masih dalam genggaman

kembali aku bertekad
ingin kuteruskan perjalanan
walau punya arus deras berhari
sedia aku hadapi
tidak ingin menoleh kebelakangan
hadapan itu aku jejaki
ya,
langkah ini kuteruskan
peduli dengan kiri dan kanan

♥ ~ perjalanan yang diteruskan