Bukan Siapa-siapa

My photo
Kubingkiskan bait bagi mengubat hati yang resah. Seperti melakar di helaian jingga dalam mewarnai perasaan tersimpan. Diiringi melodi berdondang merdu membuai rasa sebak yang terpilu. Lihat paparan dada langit biru, itulah ketenangan impianku. Yang sesekali didatangi gerimis nakal yang menjenguk rebah. Membangkitkan aku dari lena kelam yang tak sudah. Dan aku pelajari detik hitam sebagai langkah mencari diri aku yang sebenar

25 February 2011

katamu

lincah engkau melatah
tiap bicara hiris luka
tiada sempadan bersahaja
terpesok aku menerima

usah sergah sudut yang samar
nyatakan di terik sinar yang terang
andai benar tidak keberatan
tapi suara lantang terpekik

terkedu aku terkesima
menatap persatu kisah
terduduk aku mengenang
tidak terkata mengucap panjang

terngia tergambar bait kata
terpana mata memandang
runtuh rasa gelisah mendongak
terdiam aku berfikir sejenak

salahkan aku ♥ ~