Bukan Siapa-siapa

My photo
Kubingkiskan bait bagi mengubat hati yang resah. Seperti melakar di helaian jingga dalam mewarnai perasaan tersimpan. Diiringi melodi berdondang merdu membuai rasa sebak yang terpilu. Lihat paparan dada langit biru, itulah ketenangan impianku. Yang sesekali didatangi gerimis nakal yang menjenguk rebah. Membangkitkan aku dari lena kelam yang tak sudah. Dan aku pelajari detik hitam sebagai langkah mencari diri aku yang sebenar

08 February 2011

CoMoT iTU AkU

di sudut itu aku lihat
seorang kanak-kanak sendirian
asyik dengan gelagatnya
aku melangkah hampiri
yang aku lihat
wajahnya comot memikat
tercalit coklat di pipi yang gebu
kesedapan dia mengadap
coklat penuh di tangan
yang aku lihat
jemari penuh warna coklat
dijilat penuh nikmat
asyik dan sungguh memikat
bajunya comot penuh coklat
yang aku lihat
dulu aku juga begitu
suka akan coklat
lupa dunia sesaat
asyik dengan keenakan coklat
hingga comot wajahku
dan yang aku lihat
comot itu selalu denganku
nama yang cukup comel bagiku

08.02.2011 : 07.00 pm
comic_comot