Bukan Siapa-siapa

My photo
Kubingkiskan bait bagi mengubat hati yang resah. Seperti melakar di helaian jingga dalam mewarnai perasaan tersimpan. Diiringi melodi berdondang merdu membuai rasa sebak yang terpilu. Lihat paparan dada langit biru, itulah ketenangan impianku. Yang sesekali didatangi gerimis nakal yang menjenguk rebah. Membangkitkan aku dari lena kelam yang tak sudah. Dan aku pelajari detik hitam sebagai langkah mencari diri aku yang sebenar

06 March 2011

13 March 2005

tanggal 13hb
aku jadi milikmu
hampir tiba detik itu
mengingatkan aku tentang kamu

makin hampir
makin kuat debaran yang ada
tahun-tahun yang lalu
tiap kali aku bersiap untuk kamu
kejutan demi kejutan aku sediakan

13hb kali ini
amat berbeza buat kita
kau jauh nun di sana
aku sendirian di sini
apalah ertinya?

sering kuhitung hari itu
tapi kini
aku resah bila ia datang lagi
terus sepi menyapa
buat aku benci mengingatkannya

mengapa kita begini
dugaan DIA yang cukup bermakna
buat aku lebih mengenalimu
buat aku makin tabah hadapi hari-hariku
dan buat aku berani tanpa kamu

13hb tahun ini yang kembali
kita tidak menyambut bersama
hanya kasih yang berbaki tinggal
hanya kenangan yang menyinggah
kau tetap dalam ingatan

♥ ~ sungguh aku mengharap keajaiban