Bukan Siapa-siapa

My photo
Kubingkiskan bait bagi mengubat hati yang resah. Seperti melakar di helaian jingga dalam mewarnai perasaan tersimpan. Diiringi melodi berdondang merdu membuai rasa sebak yang terpilu. Lihat paparan dada langit biru, itulah ketenangan impianku. Yang sesekali didatangi gerimis nakal yang menjenguk rebah. Membangkitkan aku dari lena kelam yang tak sudah. Dan aku pelajari detik hitam sebagai langkah mencari diri aku yang sebenar

11 March 2011

benci dalam rindu

aku di malam yang sunyi
duduk sendirian merangka puisi
terkebil mata mencari isi
jemari perlahan menari

malam ini
sepi menyapa kembali
tatkala detik rindu tercalit di hati
lantas aku menyepikan diri

esok yang pasti
tiada dia di sisi
sendirian menghadapi hari
tanpa teman aku tinggal sendiri

lewat malam ini
kumohon dikau hadir dalam mimpi
biar kita ketemu di alam fantasi
biar kurang rindu yang aku rasai

wahai sang malam
dodoikan aku dengan dendangan
biar lena tidurku kesiangan
agar tidak aku dalam kerinduan

♥ ~ benci tapi merindu