Bukan Siapa-siapa

My photo
Kubingkiskan bait bagi mengubat hati yang resah. Seperti melakar di helaian jingga dalam mewarnai perasaan tersimpan. Diiringi melodi berdondang merdu membuai rasa sebak yang terpilu. Lihat paparan dada langit biru, itulah ketenangan impianku. Yang sesekali didatangi gerimis nakal yang menjenguk rebah. Membangkitkan aku dari lena kelam yang tak sudah. Dan aku pelajari detik hitam sebagai langkah mencari diri aku yang sebenar

08 March 2011

resah

aku yang resah
asyik mengenang tanpa sisa
berfikir tanpa jemu
hiba bertalu tanpa henti
kemurungan hari-hari

bangit di subuh tadi
semangat aku telah kembali
ingin bermula sekali lagi
dilepaskan segala yang dibenci
kutitip semula memori kembali

buang yang keruh ambil yang jernih
lantas aku terus melangkah
dengan semangat baru
dengan kayakinan yang tinggi
pasti dan yakin sekali
aku juga mampu berdikari

♥ ~ biar sendiri aku tetap berdiri