Bukan Siapa-siapa

My photo
Kubingkiskan bait bagi mengubat hati yang resah. Seperti melakar di helaian jingga dalam mewarnai perasaan tersimpan. Diiringi melodi berdondang merdu membuai rasa sebak yang terpilu. Lihat paparan dada langit biru, itulah ketenangan impianku. Yang sesekali didatangi gerimis nakal yang menjenguk rebah. Membangkitkan aku dari lena kelam yang tak sudah. Dan aku pelajari detik hitam sebagai langkah mencari diri aku yang sebenar

11 March 2011

temanku bayangan kelam

aku yang berkelana
sendirian meniti hari-hari
mencari teduhan
dalam ketidakpastian
mengungkap sebuah pengertian
penat melangkah
berhenti seketika
bukan lama, seketika cuma
simpul kembali kekuatan
biar lebih bertenaga
sedia untuk berjalan semula

aku bukan sendirian
tidak sekali keseorangan
bebayangku sering berteman
walau lena tetap bersebelahan
cuma tiada suara biar berkawan
tanpa bicara walau berhadapan
terkadang rasa kesepian
bila bebayang samar kelihatan
aku dan dia tidak berjauhan
bersebelahan

♥ ~ bayangan sebagai teman