Bukan Siapa-siapa

My photo
Kubingkiskan bait bagi mengubat hati yang resah. Seperti melakar di helaian jingga dalam mewarnai perasaan tersimpan. Diiringi melodi berdondang merdu membuai rasa sebak yang terpilu. Lihat paparan dada langit biru, itulah ketenangan impianku. Yang sesekali didatangi gerimis nakal yang menjenguk rebah. Membangkitkan aku dari lena kelam yang tak sudah. Dan aku pelajari detik hitam sebagai langkah mencari diri aku yang sebenar

29 March 2011

perjalanan sunyi

semalaman aku mengemis kasih
tiada sudut tempat aku duduk bersimpuh
jauh berjalan tanpa hentian
sesak yang tiada dalam tangisan
terpingga aku sendirian
nun jauh seberang penuh kekalutan
sayu
hatiku tidak lagi berlagu
yang tinggal hanya sendu pilu
namun
berubah segalanya
saat berlabuh di pinggiran jalan
dia memanggil beri perhatian
tersentuh hati dalam gerimis
dan
saat mentari kembali pagi ini
dia berjabat penuh kemesraan
dihulur salam tanda pendamaian
senduku terus sembunyi
bawa bersama resah di hati