Bukan Siapa-siapa

My photo
Kubingkiskan bait bagi mengubat hati yang resah. Seperti melakar di helaian jingga dalam mewarnai perasaan tersimpan. Diiringi melodi berdondang merdu membuai rasa sebak yang terpilu. Lihat paparan dada langit biru, itulah ketenangan impianku. Yang sesekali didatangi gerimis nakal yang menjenguk rebah. Membangkitkan aku dari lena kelam yang tak sudah. Dan aku pelajari detik hitam sebagai langkah mencari diri aku yang sebenar

08 March 2011

kamu yang samar

tutur bicaramu lembut tapi cukup berbisa
senyumanmu manis tapi cukup bermakna
bahasa tubuhmu jelas tapi penuh tersirat

kamu yang aku kenal sungguh tidak berubah
lenggok kamu buat aku tidak lupa
ingatan ini masih hangat mengingat semua

kamu
sungguh punya pesona
jauh ke dalam sukar kelihatan
bila ditenung ke dasar baru terlihat
dalam kesamaran aku terpikat

hebat bukan?
kamu menggoda tanpa suara

♥ ~ tergoda ? hmmmm