Bukan Siapa-siapa

My photo
Kubingkiskan bait bagi mengubat hati yang resah. Seperti melakar di helaian jingga dalam mewarnai perasaan tersimpan. Diiringi melodi berdondang merdu membuai rasa sebak yang terpilu. Lihat paparan dada langit biru, itulah ketenangan impianku. Yang sesekali didatangi gerimis nakal yang menjenguk rebah. Membangkitkan aku dari lena kelam yang tak sudah. Dan aku pelajari detik hitam sebagai langkah mencari diri aku yang sebenar

07 March 2011

aku ...

mereka lihat aku tersenyum
mereka dengar aku tertawa
sebalik yang kurasa
mereka tidak ketahuinya
mereka bisa menyelaminya

sendirian aku
melalui rintangan yang ada
menggamit resah gelisah
namun
tidak juga aku mengalah
tidak juga aku berhenti melangkah
aku masih mampu berdiri
berdikari hadapi hari-hari
peduli dengan kata-kata yang menyakiti
persetankan mereka yang membenci
asal aku tahu laluan yag sedang aku lalui
asal aku mengerti apa aku cari

moga dipermudahkan segalanya
moga tidak aku tergelincir ke lembah tidak berpenghuni

♥ ~ aku tetap aku