Bukan Siapa-siapa

My photo
Kubingkiskan bait bagi mengubat hati yang resah. Seperti melakar di helaian jingga dalam mewarnai perasaan tersimpan. Diiringi melodi berdondang merdu membuai rasa sebak yang terpilu. Lihat paparan dada langit biru, itulah ketenangan impianku. Yang sesekali didatangi gerimis nakal yang menjenguk rebah. Membangkitkan aku dari lena kelam yang tak sudah. Dan aku pelajari detik hitam sebagai langkah mencari diri aku yang sebenar

06 March 2011

titian hidup

di titian itu
perlahan aku meniti dengan pasti
mengiimbangi
resah jatuh ke tepi
kehadapan pandangan
selang seli melangkah

di tengah perjalanan
titian itu aku lihat masih jauh
berdegup kencang jantungku
semakin gentar rasaku
terjeling pandanganku ke sisi
jauh curam di bawah
dengan berani lagi
aku terus meniti dengan pasti

di hujung titian itu
segera aku berlari
menoleh kebelakang melihat
tidak tersangka
jauh sudah langkahku rupanya
sedikit lagi tamat segalanya
akan terus melangkah ke hujungnya

♥ ~ titian hidup