Bukan Siapa-siapa

My photo
Kubingkiskan bait bagi mengubat hati yang resah. Seperti melakar di helaian jingga dalam mewarnai perasaan tersimpan. Diiringi melodi berdondang merdu membuai rasa sebak yang terpilu. Lihat paparan dada langit biru, itulah ketenangan impianku. Yang sesekali didatangi gerimis nakal yang menjenguk rebah. Membangkitkan aku dari lena kelam yang tak sudah. Dan aku pelajari detik hitam sebagai langkah mencari diri aku yang sebenar

16 March 2011

kisah kita

dahulu
ketika kau di sisiku
kau pujuk tiap rajukku
kau dakap bila tangisanku berlagu
kau beri aku sandar pada bahumu
kau dodoikan tidurku tiap malam yang berlalu
kau biarku lena dalam pelukkanmu
kau selimuti aku sepanjang malam itu

benar, kau punya kekurangan
dan aku sering menjadi pelengkapnya
dalam kasar tiap caraku
kau penuh kelembutan mengajarku
ketika hilang sabar dalam marahku
kau tenang hadapi kerenahku

sebetulnya,
engkaulah pelengkap hidupku
kekurangan yang aku miliki
kau tutupi dengan kelebihan yang kau punyai

yang sebenarnya
kita saling melengkapi dalam tidak sedar
seperti lirik lagu
" sedangkan lidah lagi tergigit, apa pula suami isteri "
" buang yang keruh ambil yang jernih, baru teguh peribadi "

sayangku padamu tidak jemu
kasihku buatmu tidak luntur
cintaku terhadapmu bawarindu selalu
rindu yang tidak berpenghujung

♥ ~ kau yang kurindu