Bukan Siapa-siapa

My photo
Kubingkiskan bait bagi mengubat hati yang resah. Seperti melakar di helaian jingga dalam mewarnai perasaan tersimpan. Diiringi melodi berdondang merdu membuai rasa sebak yang terpilu. Lihat paparan dada langit biru, itulah ketenangan impianku. Yang sesekali didatangi gerimis nakal yang menjenguk rebah. Membangkitkan aku dari lena kelam yang tak sudah. Dan aku pelajari detik hitam sebagai langkah mencari diri aku yang sebenar

11 March 2011

ibu ratu di hatiku

ibu...ibu..
engkaulah ratu hatiku
bilaku berduka
engkau hiburkan selalu
ibu...ibu..
engkaulah ratu hatiku

kasih sayangmu tidak pernah berbelah bagi
rengekkan aku di malam hari tidak pernah dikau membenci
hari-hariku penuh erti
dikau sentiasa temani aku di sisi
tiap rajukku dikau layani
tiap telatahku dikau hayati
ketika tangisanku berkumandang kau dakap erat hingga berhenti
tidurku dikau nyanyi hilangkan sepi

tidak cukup helaian ini
untuk aku mencoret tentang menghargai dirimu
tidak cukup tempat ini untuk aku bercerita tentang tinggi budimu
penuhi tiap ruang dengan kasihmu
tidak terucap dengan kata untuk kisahkan erti pengorbananmu
hanya mampuku ucap
terima kasih ibu...aku sayang sama kamu
ibu, engkaulah ratu di hatiku, selalu...

♥ ~ sayang ibu..