Bukan Siapa-siapa

My photo
Kubingkiskan bait bagi mengubat hati yang resah. Seperti melakar di helaian jingga dalam mewarnai perasaan tersimpan. Diiringi melodi berdondang merdu membuai rasa sebak yang terpilu. Lihat paparan dada langit biru, itulah ketenangan impianku. Yang sesekali didatangi gerimis nakal yang menjenguk rebah. Membangkitkan aku dari lena kelam yang tak sudah. Dan aku pelajari detik hitam sebagai langkah mencari diri aku yang sebenar

10 March 2011

antara depan dan belakang

katanya jangan lagi pandang belakang
saya ingin turut
tapi
bagaimana kalau di depan sana saya tersungkur
sudi ker papah saya bangun semula?
andai di simpang jalan saya tersesat
sudi ker pimpin tangan saya tunjukkan jalan?
tidak terbayang jika saya tinggal sendirian
saya takut kegelapan
boleh janji pada saya...
kamu tidak akan pernah tinggalkan saya sendirian?
walau apa keadaan yang mendatang
mampu ke kamu buktikan?
sungguh saya dalam keresahan
takut untuk pandang jauh kehadapan
dan tidak berani menoleh kebelakang

♥ ~ yakinkan saya, sayang