Bukan Siapa-siapa

My photo
Kubingkiskan bait bagi mengubat hati yang resah. Seperti melakar di helaian jingga dalam mewarnai perasaan tersimpan. Diiringi melodi berdondang merdu membuai rasa sebak yang terpilu. Lihat paparan dada langit biru, itulah ketenangan impianku. Yang sesekali didatangi gerimis nakal yang menjenguk rebah. Membangkitkan aku dari lena kelam yang tak sudah. Dan aku pelajari detik hitam sebagai langkah mencari diri aku yang sebenar

11 March 2011

tangisan tertawa

tiap hariku panjatkan doa
mohon diberi petunjuk jalan
sungguh aku insan yang lemah
tidak mampu tentukan laluan di depan
berliku dalam lurus
berduri dalam indah
berbukit dalam tenang
berlecak dalam damai

terkedu aku hari-hari
meniti jalan sendiri
bahagia dalam tangisan
merindu dalam kebencian
menangis dalam samaran bayangan
merajuk dalam nyanyian
meminta di balik senyuman
nyata yang tidak
jelas yang kurang
kebarangkalian pengertian mendalam

♥ ~ tersirat bahagia dan tangisan