Bukan Siapa-siapa

My photo
Kubingkiskan bait bagi mengubat hati yang resah. Seperti melakar di helaian jingga dalam mewarnai perasaan tersimpan. Diiringi melodi berdondang merdu membuai rasa sebak yang terpilu. Lihat paparan dada langit biru, itulah ketenangan impianku. Yang sesekali didatangi gerimis nakal yang menjenguk rebah. Membangkitkan aku dari lena kelam yang tak sudah. Dan aku pelajari detik hitam sebagai langkah mencari diri aku yang sebenar

19 March 2011

saat aku terjatuh

jauh merenung
terimbas satu persatu
terkenang satu kisah
ketika aku jatuh di lopak lumpur
habis basah seluruh tubuh
dek lecak yang bercampur

kutoleh kanan dan kiri
berharap ada yang memerhati
lantas di sambut aku berdiri
dan pujuk sendu yang sedang aku tangisi
tapi
ternyata depan dan sisi sunyi
tiada yang sedang melalui
sendiri aku bangun
melihat luka di tangan dan lutut
perlahan aku lap dengan lembut

saat itu sayu sekali
terasa dunia aku sungguh sepi
pilu dan sungguh menyayat hati

hari ini
aku susun langkah dengan lebih teliti
supaya tidak lagi jatuh seperti kelmarin
telahku tekad untuk lebih tabah dan berani
dan tiada lagi sendu di hati

♥ ~ insyaAllah,.,,,