Bukan Siapa-siapa

My photo
Kubingkiskan bait bagi mengubat hati yang resah. Seperti melakar di helaian jingga dalam mewarnai perasaan tersimpan. Diiringi melodi berdondang merdu membuai rasa sebak yang terpilu. Lihat paparan dada langit biru, itulah ketenangan impianku. Yang sesekali didatangi gerimis nakal yang menjenguk rebah. Membangkitkan aku dari lena kelam yang tak sudah. Dan aku pelajari detik hitam sebagai langkah mencari diri aku yang sebenar

16 March 2011

kata-kata semata

di kala aku sendirian
kau hulurkan tangan untukku gapai
di kala aku tidak pasti
kau yakinkan aku agar berani
tapi
di saat aku mula bersandar
kau kerap menghilangkan diri
di saat aku mula berharap
kau sering beralasan tinggalkan aku sendiri
mana cinta yang agungkan?
mana kasih yang kau julangkan?
mana janji yang kau lafazkan?

kau minta aku percaya
kau minta aku yakin
kau minta aku bersabar
tapi dalam masa yang sama
dalam asyik menyulam rasa
kau lemaskan aku tanpa sedar
kau seksa aku tanpa sangka
mengapa?
aku bukanlah boneka
aku manusia biasa
dan aku punya rasa ingin bahagia

♥ ~ benci yang ada secubit lagi cinta