Bukan Siapa-siapa

My photo
Kubingkiskan bait bagi mengubat hati yang resah. Seperti melakar di helaian jingga dalam mewarnai perasaan tersimpan. Diiringi melodi berdondang merdu membuai rasa sebak yang terpilu. Lihat paparan dada langit biru, itulah ketenangan impianku. Yang sesekali didatangi gerimis nakal yang menjenguk rebah. Membangkitkan aku dari lena kelam yang tak sudah. Dan aku pelajari detik hitam sebagai langkah mencari diri aku yang sebenar

02 March 2011

kamu dan aku

masih berlagu lagu sendu
jauh di sudut hati ini
merundum pilu
entah kapan akan hilang
buat hariku tidak keceriaan

langkahku menjadi perlahan
tiada lagi kekuatan semalam
tidak lagi kutemu senyuman
kusam dan asyik dalam samaran bayang-bayang gelap

terkedu masih
mengingat tiap bait katamu
bagai dihiris satu persatu
tersentuh naluri aku
hingga termanggu
masih terngia katamu
hilangkan terus dayaku

♥ ~ sisa kasihmu masih ada kusimpan saban waktu